Anasayfa > Basın Merkezi > 2010 > Nisan > 
UNICEF'ten düzenli haber almak için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz

Basın Merkezi (4/2010)

2010/04/19 - Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı İyi Örnekler Konferansı Sabancı Üniversitesi'nde Gerçekleşti


Telafi Eğitim adıyla da bilinen Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı'nın (YSÖP) amacı, 10-14 yaşlarındaki okula kayıtsız ya da devamsız kız ve erkek çocuklara yoğunlaştırılmış bir programla destek olmak ve örgün eğitime yeniden dönmelerini sağlamaktır.
YSÖP Konferansı sırasında Panel oturumu

Türkiye’nin pek çok ilinden gelen YSÖP uygulayıcıları 17-18 Nisan 2010 tarihlerinde Sabancı Üniversitesi’nde düzenlenen ve ana teması içermeci eğitim olan 7. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı’nda bir araya gelip deneyimlerini paylaştılar. Konferansa katılan Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü, Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Murat Altuğ, eğitimin temel bir insan hakkı ve devlet için bir yükümlülük olduğunun altını çizdi. “Çocuk okulda değilse, ya bir suçun faili ya da mağduru oluyor. Kaybedecek bir çocuğumuz bile yok. Eğitime kazandırdığımız her çocuk bizim için çok değerli, ulaşamadığımız her çocuk ise bizim için utanç kaynağıdır” diyerek konuşmasını tamamladı.

YSÖP katılımcıları konuşmacıların sunumlarını izlerken

UNICEF Eğitim Bölümü Sorumlusu Fatma Özdemir Uluç ise panelde yaptığı konuşmasında kızların eğitimi sorununun bir eğitim sorunu olmanın dışında bir toplumsal cinsiyet eşitsizliği sorunu olduğunu vurguladı ve “telafi eğitimi çocuklara bir hakkın iadesidir” dedi. YSÖP programı süresince deneyim paylaşımının çok önemli olduğunu ve paylaşım sayesinde farklı uygulamaların ve yaklaşımların paylaşılabildiğini söyledi.

Toplantı süresince faklı illerden gelen uygulayıcılar, farklı YSÖP uygulamalarını, aileleri ikna çalışmalarını ve öğrencileri eğitime kazandırma konusundaki çalışmalarını anlattılar ve stantlarda YSÖP kapsamında ürettikleri materyalleri (afiş, broşür, vb.) sergilediler. Paylaşılan farklı ve yenilikçi uygulamalar arasında ikna ekiplerine çocukların da katılması ve adres bilgilerini çocuklardan alma gibi farklı yaklaşımlar da tartışıldı.