Anasayfa > Basın Merkezi > 2011 > Ocak > 
UNICEF'ten düzenli haber almak için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz

Basın Merkezi (1/2011)

İlköğretime Erişim ve Devamın İzlenmesine Tam Destek!


13 Ocak 2011, Ankara - İlköğretime erişim ve devamın izlenmesinde kurumlar arası işbirliği protokolü imzalandı. UNICEF'in teknik desteği, Milli Eğitim Bakanlığı'nın liderliğinde 17 kurum biraraya gelerek eğitime erişimi güçlendirmek ve eğitimden kopmaların önüne geçmek için güç birliği yapıyorlar.

Aralarında İlköğretim Genel Müdürü, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, Diyanet İşleri Başkanlığı, Kadını Statüsü Genel Müdürlüğü, Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, İller İdaresi, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Konsolosluk İşleri Genel Müdürlüğü, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, İş Teftiş Kurulu Başkanlığı, Çalışma Genel Müdürlüğü’nün de bulunduğu 17 kurumun genel müdürleri işbirliğini güçlendirmek için hazırlanan protokolü imzaladılar.

İmza törenine katılan Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu yaptığı açılış konuşmasında kurumlar arası koordinasyonun eğitime erişimi sağlamak ve eğitimden kopmaları önlemek açısından önemini vurguladı. Çubukçu konuşmasında, “ilköğretime kayıtsız çocuk sayısı azalıyor. Bu işbirliği kayıtsız ve devamsız çocukların tespit edilmesi ve eğitimde fırsat eşitliğinin her çocuk için sağlanması adına atılmış çok önemli bir adımdır,” dedi.

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er özellikle devamsızlığın engellenmesinde işbirliğinin gerekliliğini vurguladı: “Bu Milli Eğitim Bakanlığı’nın tek başına çözebileceği bir konu değil. Eğitim tüm kurumlar tarafından sahiplenilmesi Türkiye’nin çocuklara yaptığı en önemli yatırımdır.”

UNICEF Türkiye temsilcisi Dr. Ayman Abu Laban ise konuşmasında Türkiye’nin eğitim alanında büyük başarılar elde ettiğinin altını çizdi. Abulaban, “bundan sonra da bu çocukların okulda kalıp kaliteli eğitimden faydalanmalarını ve okulu tamamlayıp yüksek eğitime erişimlerini desteklemek gibi büyük bir görevimiz var. Türkiye’nin başarıları birçok ülke için iyi bir model oluşturabilir,” dedi.