Anasayfa > Basın Merkezi > 2012 > Mart > 
UNICEF'ten düzenli haber almak için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz

Basın Merkezi (3/2012)

BİRLEŞMİŞ MİLLETLER VE BRITISH COUNCIL SOSYAL MEDYA ÇALIŞTAYINDA


Türkiye'deki Birleşmiş Milletler (BM) ve British Council (BC)personeli sosyal medyanın büyüleyici dünyası hakkında iki kuruluş tarafından ortaklaşa olarak düzenlenen çalıştayda bilgi edindiler. Ankara'da 19 Mart tarihinde düzenlenen Sosyal Medya çalıştayı ile BM Türkiye ve BC Türkiye arasında geçen Ekim ayında imzalanan ve iki kuruluşun ortak ilgi alanlarında işbirliği yapmasını öngören Mutabakat Zaptı çerçevesinde ilk aktive yapılmış oldu.

British Council Türkiye Direktörü  Margaret Jack, UNICEF Türkiye Temsilcisi Ayman Abulaban, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Türkiye Direktörü Ümit Efendioğlu ve BM Enformasyon Ofisi Müdürü  Ahmet Parla açılış konuşmalarında katılımcılara hoşgeldiniz diyerek, sosyal medya kullanımının önemine değindiler.

UNICEF Temsilcisi Ayman Abulaban, “Bu odadaki 30, 40 ve 50 yaşlarındaki bizler, bizler dijital göçmenleriz, hatta belki de dijatal mülteciler. Ama çocuklarımız dijital göçmen değil dijital yerliler. Buna doğdular. Bu onların DNA’sına işlenmiş durumda. İşte bu yüzden eğer, sosyal medyada aktif değilseniz çocuklarımız için yoksunuz demektir” diye konuşarak sosyal medyanın önemini vurguladı.

BC Türkiye Direktörü Margaret Jack de Ekim ayında imzalanan mutabakat zaptı çerçevesinde BM Türkiye ile ilk ortak aktiviteye katılmaktan büyük memnuniyet duyduğunu belirtti. 

ILO Direktörü  Ümit Efendioğlu ise çalıştaya ILO’da ev sahipliği yapmaktan çok memnun olduklarını söyledi ve katılımcılara başarılı bir eğitim diledi.

Ankara’daki Birleşmiş Milletler kuruluşları ve British Council’dan 40’ın üzerinde personelin katıldığı tüm gün süren çalıştayda eğitimi British Council’ın Dijital Pazarlama Müdürü, sosyal medya uzmanı Zeljko Jovanovic verdi.

Her iki kuruluşun da katılımcıları çalıştaya katılmaktan ve sosyal medya konusunda daha fazla bilgiye sahip olmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdiler.

Sosyal paylaşım sitesi Facebook’un 31 milyondan fazla kullanıcısının olduğu Türkiye,  dünyada  Facebook kullanımında 6. sırada yer alıyor. Türkiye’deki BM kuruluşları ve British Council Türkiye, Türkiye’nin genç nüfusunun aktif olarak sosyal medya içinde olduğunun bilincinde olarak faaliyetlerinde sosyal medyayı kullanmaya büyük önem veriyorlar.