Anasayfa > Basın Merkezi > 2015 > Şubat > 
UNICEF'ten düzenli haber almak için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz

Basın Merkezi (2/2015)

Kamu Denetçiliği Kurumu sonuçları medyaya sunarken UNICEF çocukların adalete erişiminin güçlendirilmesi çağrısında bulundu


Ankara, 4 Şubat 2015 – Kamu Denetçiliği Kurumu ile UNICEF’in birlikte hazırladıkları “KDK Çocuk” web sitesi çocuklara haklarını korumalarında, haklarını ihlal ettiğini düşündükleri idari organlara ya da mercilere (okul, hastane, aile hekimliği, valilik ve kaymakamlık, yurt, karakol, belediye vb.) karşı şikâyette bulunmalarında yardımcı olmaktadır. 

Günümüzde yeni teknolojilerin kazandığı önem üzerine çocuklar, eğitim, sağlık, ulaşım, konut ve bakım gibi alanlardaki haklarına saygı gösterilmediğini düşündüklerinde 2014 yılından bu yana www.kdkcocuk.gov.tr, web sitesi aracılığıyla Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvurabilmektedir. Sonuçların değerlendirilmesi zamanı gelmiştir.

UNICEF Türkiye Temsilcisi Mrs. Lieke van de Wiel kendilerini korumanın ve haklarının yaşama geçmesini sağlamanın bir yolu olarak çocuklara adalete pratik erişim sağlayan ‘KDK Çocuk’ sitesinin önemini kabul etmektedir. Ne var ki bu yolla yapılan şikâyetlerin sayısı çok azdır ve UNICEF bu durumun değişmesini arzu etmektedir. Ayrıca, mekanizmanın tam anlamda etkili olabilmesi için Kamu Denetçiliği tarafından yapılan tavsiyelerin yarattığı etkinin izlenmesi gerekmektedir. UNICEF medyaya, kamuoyunu bu mekanizma konusunda bilgilendirmesi ve Türkiye’deki çocukların ve ailelerin yaşamında ne gibi değişiklikler yarattığını araştırması için çağrıda bulunmaktadır.

Daha uzun dönemde ise UNICEF’in arzusu, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun kendi yetkilerini kullanarak bir Yardımcıyı yalnızca çocuklarla ilgili konularla görevlendirmesi ve böylece etkiyi artırmasıdır.

Kadın, Çocuk ve Engelliler Kamu Denetçisi Serpil Çakın ise Ombudsmanlık Kurumu’ndaki işleyiş ve prosedürler hakkında bilgi vermiş ve 2014 yılına ait istatistikleri paylaşmıştır. Çakın ayrıca kadınlardan, çocuklardan ve engelli kişilerden gelen başvuruların örneklerini sunmuş ve bu alandaki örnek uygulamaları anlatmıştır.