Anasayfa > Basın Merkezi > 2017 > Şubat > 
UNICEF'ten düzenli haber almak için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz

Basın Merkezi (2/2017)

Aralarında kuşaklar olan iki mülteci UNICEF'in yeni filminde hikâyelerini anlatıyor


Filmde Harry ve Ahmet hikâyelerini kendi kelimeleriyle anlatıyor. Her ne kadar birbirlerini kuşaklar ayırsa da, mülteci çocuk olarak yaşadıkları arasında büyük benzerlikler var.
NEW YORK, 3 Şubat 2017 – Biri Suriyeli küçük bir mülteci çocuk, diğeri ise çocukluğunda 2. Dünya Savaşı nedeniyle yollara düşen eski bir mülteci. Aralarında kuşaklar var, ama her ikisinin de hikâyesi pek çok benzerlik taşıyor. UNICEF, günümüzde mülteci çocukların hâlâ karşılaştıkları zor koşulları çarpıcı bir şekilde anlatan güçlü bir film yayınladı. 

180 Amsterdam ile birlikte hazırlanan 120 saniyelik film Şamlı 12 yaşındaki Ahmet ile Berlinli 92 yaşındaki Harry’nin hikâyelerini dönüşümlü olarak sunuyor. Filmde her iki mülteci nasıl evlerini terk etmek zorunda kaldıklarını ve güvenli bir yer bulabilmek için yaptıkları acılı yolculukları anlatıyor. Aralarında 70 yıl olmasına rağmen bu iki hikâye pek çok benzerlik taşıyor ve film Suriyeli mültecilerin görüntüleriyle 2. Dünya Savaşı’ndan tarihsel görüntüleri birlikte ekrana yansıtıyor.

Filmde Ahmet ve Harry yaşadıkları olayların dehşet verici ayrıntılarını anlatıyor: evlere ve okullara yönelik saldırılar, nasıl hayatlarından endişe ederek kaçmak zorunda kaldıkları ve karada ve denizde yaptıkları tehlikeli yolculuklar… 



Harry sonunda vardığı günden bu yana hâlâ yaşamını sürdürdüğü Britanya’da kurtuluş bulurken, Ahmet ise ailesiyle yeniden bir araya geldiği İsveç’e sığındı ve burada tekrar okula gidebiliyor.

Tüm dünyada yaklaşık 50 milyon çocuk köklerinden koparıldı. Bu çocuklardan 28 milyonu başkaları tarafından çıkarılan çatışmalar yüzünden evlerini terk etmek zorunda kalırken, daha milyonlarcası daha iyi ve daha güvenli bir yaşam umuduyla göç yollarına düştü.

Çoğu zaman geride bıraktıkları çatışma ve şiddetten dolayı travma yaşayan bu çocuklar deniz ve kara yolculuklarında ise açlık, susuzluk, insan kaçakçılığı, kaçırılma, tecavüz ve hatta cinayet gibi bir dizi tehlikelerle de karşılaşıyor.

UNICEF Direktörü Paloma Escudero mültecilerin maruz kaldıkları zor koşullarla ilgili açıklamasında şu ifadelere yer veriyor: “Mültecilerin ihtiyaçları hiçbir zaman bu kadar büyük olmamıştı. Bugün desteğimize her zamankinden daha da çok ihtiyaçları var. Umuyoruz ki bu video manşetlere çıkan haberlerin ardında her bir çocuğun yaşadığı ayrı birer hikâye olduğunu insanlara hatırlatır. Onlar ne mülteci, ne de göçmen. Onlar yalnızca kendilerini güvende hissetmeyi isteyen ve daha iyi bir gelecek arayan birer çocuk.”

Çocuklar günümüzde dünyanın toplam nüfusunun üçte birinden daha azını temsil etmelerine rağmen toplam mülteci sayısının yarısından fazlasını oluşturuyor. 2015 yılındaki tüm çocuk mültecilerin %45’i yalnızca iki ülkedendi: Suriye ve Afganistan. Dünyadaki tüm mülteci çocukların dörtte üçü ise yalnızca 10 ülkeden. Mülteci çocukların en büyük bölümünü Suriye’yi terk eden çocuklar oluşturuyor: UNHCR tarafından kayıtlı 2,3 milyon Suriyeli mülteci çocuk bulunurken, Suriye’yi 1,3 milyon çocuk mülteci ile Afganistan takip ediyor.

###  

UNICEF hakkında

UNICEF her çalışmasında çocukların haklarını ve iyiliğini gözetmektedir. Ortaklarımızla birlikte 190’dan fazla ülkede ve bölgede yürüttüğümüz çalışmalarda bu taahhüdü pratik eyleme dönüştürüyoruz. Nerede olurlarsa olsunlar her çocuğun yararını gözeterek en zor koşullarda yaşayan ve toplumdan dışlanan çocuklara ulaşmak için özel bir çaba gösteriyoruz.

UNICEF ve çocuklara yönelik çalışmaları hakkında daha fazla bilgi için: www.unicef.org.

Bizi Twitter ve Facebook üzerinden takip edin.
 
Daha fazla bilgi için:
Sema Hosta, UNICEF Türkiye, +90 312 454 1010, shosta@unicef.org
Joe English, UNICEF New York, +1 917 893 0692, jenglish@unicef.org      
 
180 Amsterdam hakkında:
180, Amsterdam, Los Angeles ve Çin’de ofisleri olan, ödüllü bir uluslararası yaratıcı kuruluştur. Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) kapsamında olmak üzere 30 ülkeden 180 kişi çalıştırmaktadır.
 
180 tüketici, marka ve ürün stratejisinde uzmanlaşmıştır ve şu alanlarda uzmanlık hizmetleri vermektedir: içerik yaratımı, dijital pazarlama, perakende pazarlama, tasarım, sosyal medya ve reklamcılık. Daha fazla bilgi için: http://www.180Amsterdam.com ya da twitter'da @180Amsterdam.