Anasayfa > Basın Merkezi > 2017 > Kasım > 
UNICEF'ten düzenli haber almak için iletişim bilgilerinizi bırakabilirsiniz

Basın Merkezi (11/2017)

Facebook'un Türkiye'deki Mülteci Çocukların Okullaşmalarını Desteklemeye Yönelik Yaratıcı Fikirler Yarışması: "Hack for Good"


Facebook, İstanbul Marka Haftası’na katılan yaratıcı gençlerin, “Şartlı Eğitim Yardımı” (Ş.E.Y)’nın Suriyeli ve Diğer Mültecilere Yaygınlaştırılması Programı’nı destekleyen yenilikçi bir kampanya geliştirmelerine olanak sağladı.   

İstanbul, 8 Kasım 2017 

acebook ve UNICEF; Türkiye’deki mülteci çocuklara yönelik yürütülen yardım programının tanıtımı için geliştirdiği dijital kampanya ile “Hack For Good” yarışmasının Türkiye ayağını kazanan 4129Grey Reklam Ajansı’na ödülünü takdim etti.

Facebook, İstanbul Marka Haftası’na katılan yaratıcı gençlerin, “Şartlı Eğitim Yardımı” (Ş.E.Y)’nın Suriyeli ve Diğer Mültecilere Yaygınlaştırılması Programı’nı destekleyen yenilikçi bir kampanya geliştirmelerine olanak sağladı.  

Ş.E.Y. programı ile, mülteci çocukların okula gitmelerini ve devamlılıklarını sağlamak için dezavantajlı mülteci ailelere iki ayda bir maddi destek sağlanıyor. Türkiye’deki dezavantajlı çocuklara yönelik mevcut sosyal koruma sisteminin bir uzantısı olarak geliştirilen bu program aracılığıyla 2018 yılının Şubat ayına kadar 230.000 mülteci çocuğa ulaşılması amaçlanıyor.

UNICEF, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Türk Kızılayı ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı arasında yakın işbirliğinin önde gelen bir örneği olan Şartlı Eğitim Yardımının Suriyeli ve Diğer Mültecilere Yaygınlaştırılması Programı; Avrupa Birliği Sivil Koruma ve İnsani Yardım Operasyonları Genel Müdürlüğü (ECHO), Nüfus, Mültecilere Göç Dairesi, ABD Dışişleri Bakanlığı ve Norveç Hükümeti tarafından sağlanan finansal destekle hayata geçiriliyor.

Teknolojik Çözümler

 “Hack for Good” yaratıcı fikirler yarışması; Facebook’un dünyayı herkes için daha iyi bir yer hâline getirme misyonu doğrultusunda tüm kuruluşları, belirli toplumsal projeleri destekleyen teknolojik çözümler, yenilikçi ve cesur fikirler geliştirmeleri için teşvik etmekttiği bir platform olma özelliği taşıyor.

Dört yaratıcı reklam ajansı; Ş.E.Y. programını sosyal medyada tanıtan ve hedef kitleye odaklanan yenilikçi dijital çözümlerini İstanbul Marka Haftası kapsamında değerlendirme komitesine sundu. Yedi üyeden oluşan değerlendirme komitesinde Facebook, UNICEF, Türk Kızılayı, 4129Grey ve Mediacat’ın temsilcileri yer aldı.

Çocuklar için İşbirliği

UNICEF Türkiye Temsilcisi Philippe Duamelle, yarışmaya katılan herkese ve Facebook’a teşekkür ederek şunları söyledi: “Çocukların geleceği için eğitim, mutlak bir şarttır. Eğitim, çocukların temel haklarından biridir ve aynı zamanda çocuklara ileride ihtiyaç duyacakları kritik bilgileri ve becerileri de kazandırır. Facebook ile “Hack for Good” girişimi kapsamında kurduğumuz bu yeni ortaklık, genç beyinlerin enerjisinden ve yaratıcılıklarından yararlanmamızı sağlayacaktır. Tüm çocukların okula gitmesini sağlamak ve kayıp kuşağı önlemek için hep beraber yenilikçi çözümler bulabiliriz ve bulmalıyız da.”   
Ödül törenide üniversitelerden, reklam ve sinema sektöründen, sivil toplum örgütlerinden, dijital ve geleneksel medya kuruluşlarından 1000’i aşkın kişi bir araya geldi. 

 
Hâlen çok sayıda çocuk eğitimine devam edemiyor...

Tüm dünyada en çok mültecinin yaşadığı ülke olan Türkiye; 3,2 milyonunu Suriyeli mültecilerin oluşturduğu 3,6 milyonu aşkın mülteciye ev sahipliği yapmaktadır. Suriyeli mültecilerin 1,4 milyonu ise çocuklardan oluşmaktadır. Ülkelerinde yedi yıldır süren çatışmalardan kaçmak zorunda kalan mülteci çocuklar herşeye rağmen geleceğe umutla bakabiliyor. Eğitimlerine devam etmek; mülteci çocukların iyileşmesine, öğrenmesine ve gelişimlerini tamamlamalarına yardımcı oluyor. Hâlihazırda 600.000’i aşkın Suriyeli çocuk, Türkiye’deki okullara ve eğitim merkezlerine kayıtlı durumda bulunuyor. Yine de tahmini hesaplamalara göre, hâlen 390.000 mülteci çocuk, eğitim imkânından yoksun.

Marka Haftası (Brand Week) Hakkında

İstanbul Marka Haftası (Brand Week), pazarlama ve iletişim sektörünün temsilcilerini dünyadaki en yenilikçi kişiler, kavramlar ve projeler ile bir araya getirerek markaları ve fikirleriyle bir fark yaratmak isteyen kişileri teşvik etmeyi amaçlayan büyük bir etkinliktir. Etkinlik, bu yıl 6-10 Kasım 2017 tarihleri arasında Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gerçekleştirilmiştir.