Bu rapor, UNICEF Türkiye 2011-2015 Ülke Programı çerçevesinde; UNICEF, Kalkınma Bakanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın temsilcilerinden oluşan Çocuğun İyi Olma Göstergeleri Çalışma Grubu’nun Türkiye’ye Özgü Ulusal Çocuğun İyi Olma Hali Göstergeleri’nin geliştirilmesi üzerine yapmakta olduğu çalışmaları ve tartışmaları beslemek amacıyla UNICEF Türkiye Ofisi Sosyal Politika Birimi tarafından hazırlanmıştır.
|
|
|
Okul Dışındaki Çocuklar Küresel Girişimi, UNICEF ve UNESCO İstatistik Enstitüsü tarafından 2010 yılında başlatılmıştır; amacı okul dışındaki çocuk sayısındaki azalmayı hızlandırmak ve bu çocuklar için izleme sistemlerini güçlendirmektir. Toplam 25 ülkenin dahil olduğu Girişim kapsamında ülke, bölge ve küresel düzeyde araştırmalar ve çalışmalar yapılmaktadır; Türkiye ülke raporu bu kapsamda hazırlanmıştır.
Bugün Türkiye’de, temel eğitimlerini başarıyla tamamlayan çocukların oranı ülke tarihinin en yüksek oranıdır. Okul öncesi eğitimden faydalanan çocukların oranı yine hiç olmadığı kadar yüksektir. Tüm çabalara rağmen Türkiye’de hala temel eğitime hiç başlamayan, geç başlayan veya erken ayrılan bazı çocuklar vardır. Bu çalışma ile amacımız bu çocukları daha iyi tanımak, ülkenin her yerinde sunulan yüksek kalitedeki temel eğitime erişimlerinin önündeki engelleri anlayıp, bu engelleri aşmalarını sağlamaktır.
|
|
|
|
|
|
İlköğretime erişim ve devamın izlenmesinde kurumlar arası işbirliği protokolü imzalandı. UNICEF’in teknik desteği, Milli Eğitim Bakanlığı’nın liderliğinde 17 kurum biraraya gelerek eğitime erişimi güçlendirmek ve eğitimden kopmaların önüne geçmek için güç birliği yapıyorlar.
|
|
|
|
|
|
Haydi Kızlar Okula! kampanyasının amacı, okullaşma düzeyinin en düşük olduğu 53 ilde kaliteli eğitim imkanı sağlayarak ilköğretim düzeyi okullaşmadaki cinsiyet açığını 2005 yılı sonuna kadar kapatmaktır.
|
|
|
Bu yayın Kız Çocuklarının Okullaşmasına Destek Kampanyası çerçevesinde hazırlanmıştır
|
|
|
Kız Çocukların temel eğitimlerini aldıkları okul ortamını belirleyen pek çok etmen vardır. Hükümetlerin politikaları ve uygulamaları, mevcut okul sistemi, çocuğun içinde bulunduğu çevredeki uygulamalar, dinsel inançlar, kültürel tutumlar ve davranışlar bu etmenler arasındadır.
|
|
|
Haydi Kızlar Okula! Kampanyasını destekleyen Şirketler, işletmelerin ciddi toplumsal sorunları pratik, yenilikçi ve çabuk bir şekilde ortadan kaldırılmasına nasıl yardım edebileceğini gözler önüne serecektir. Ulusal ve uluslararası öneme sahip cinsiyet Eşitliği ve kız çocuklarının eğitimi gibi hayati öneme sahip konuların kamuoyu önünde etkili bir şekilde desteklenmesi hem destekleyenlere hem de kampanyaya karşılıklı fayda sağlayacaktır.
|
|
|
Önce Çocuklar Broşürü
|
|
|
HAYDİ KIZLAR OKULA! KIZ ÇOCUKLARIN OKULLULAŞMASINA DESTEK KAMPANYASI
|
|
|
HAYDİ KIZLAR OKULA! KIZ ÇOCUKLARIN OKULLULAŞMASINA DESTEK KAMPANYASI
|
|
|
Türkiye’de Çocuklar için iyi Yönetişim, Koruma ve Adalete Doğru
|
|
|
Türkiye’de Çocuklar için iyi Yönetişim, Koruma ve Adalete Doğru
|
|
|
Türkiye’de Çocuklar için iyi Yönetişim, Koruma ve Adalete Doğru
|
|
|
Türkiye’de Çocuklar için iyi Yönetişim, Koruma ve Adalete Doğru
|
|
|
Türkiye’de Çocuklar için iyi Yönetişim, Koruma ve Adalete Doğru
|
|
|
Çocuklar İçin İlerleme - TOPLUMSAL CiNSiYET EŞİTLİĞİ VE İLKÖĞRETİME İLİŞKİN RAPOR SAYI 2, NİSAN 2005
|
|
|
EĞİTİMİN TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ Raporu,TURKİYE 2003
|
|
|